onsdag 17 april 2013

Lite funderingar så här dagen efter Axevalla

Hej!
Jag gör absolut inga anspråk på att kunna analysera ett travlopp. På stallbacken, där trivs jag bäst, hör man ju förklaringar utav de mest skilda slag varför inte hästen vann. Ni får alltså inte ta detta inlägg som en bortförklaring varför hon inte var först i mål.
Värmningen utföll till klart godkänd. Jo Jo hade ju spår 6 bakom bilen.
De som klart bäst klarade detta moment var ju nr 5 Ylva Palema och Jo Jo. Jag antar att Marcus försökte  komma ner bakom Ylva men det gick ju inte för där täppte Åke S. till.
Då var det 2 möjligheter kvar: Backa ner i fältet eller lägga sig i dödens. Marcus valde det andra. Nu skall vi veta att Jo Jo inte gått i täten så ofta. Tidigare har hon inte alls varit löpsugen i den positionen. Nu tyckte Marcus att hon verkligen försökte att ta i. Ett gott tecken tycker jag för framtida lopp. Att hon inte riktig orkade på upploppet är väl inte så mycket att orda om. Trots dödens och det långa upploppet på Axevalla klarade hon dock ett 6:e-pris så hon försökte verkligen.
Detta var 26:e starten varav hon fått pengar i 24 st.
Jag avslutar detta inlägg med att härma många andra som säger att loppet säkert kommer att göra henne gott.
Ps Jag återkommer så snart som jag får tid med lite bilder från färden till Axevalla                     Ds


1 kommentar:

  1. JoJo såg jättefin ut. Gjorde ett bra lopp i dödens hela vägen. Nästa gång tar vi dom.

    SvaraRadera