fredag 27 december 2013

Var det gamla Jo Jo vi såg i går på Bjerke?

Just hemkommen från Annandagsfirande kan jag inte låta bli att göra ett inlägg trots den sena nattimmen..
I mina ögon gjorde hon ett mycket bra lopp trots att hon fick se sig slagen om 2:a platsen till slut.
När starten gick fick jag hjärtat i halsgropen. 2 hästar på framvolten galopperade framför henne.
Nej inte nu igen (åby-starten i färskt minne).
Här förlorade hon många, många metrar.
Allt löste sig dock trots detta och hon fick en fin löpning i 2:a ytter. När hon sedan anföll var det synd  att hon själv fick göra allt jobbet som 1:a:häst i andra spår .
När jag sedan fick se hennes huvud gå fram och tillbaka som hon gjort tidigare när hon verkligen lägger manken till och kämpar så gott hon kan lugnade jag ner mig.
Målfotot ser ni nedan.
 

Målfoto for løp 9 på bane BJ den 26.12.2013
Med det här loppet i kroppen tror jag bestämt att hon gått uppåt i sin formkurva.
Nu går jag och lägger mig.
God natt.
Lennart     
                                            

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar