tisdag 18 augusti 2015

Kvalloppet


Jag är mycket nöjd med scottens uppträdande i kvalloppet det lovar gott för framtiden.
Han började lite trevande från sitt springspår och jag tog det vackert. Sen efter ca 800m blev tog han tag i grejerna och då lät jag honom löpa ut och vi tog ledningen ca 400m senare han fullföljde sedan bra och var på bettet ända in i mål även om han blev lite muskeltrött sista 100m. han verkar ha tagit genomköraren bra och var fräsch och fin idag. Han kommer att behöva lite mer träning för att vara helt klar för start och orka med sin stora kropp. jag räknar med att han är klar för start om ca 6 veckor om allt går som vi hoppas och jag tror att det kommer bli riktigt roligt i höst och framför allt nästa år!


Hälsningar Marcus

1 kommentar:

  1. Om någon är missnöjd med kvalet då är det inte lätt.Vi har mycket trevligt att se fram emot.

    SvaraRadera