tisdag 12 november 2013

Lite ytterligare info om gårdagens lopp på Färjestad.

Ursäkta mig Henrik. Jag glömde i mitt förra inlägg att berömma dig för din fina styrning inkl. att använda spöt bara på skalmarna.
Att Du också med den här tredjeplatsen i VF's Amerikaresa har kvalificerat dig till en plats i finalen.
Det skall bli intressant att följa dig i det loppet.
Sedan lite beröm till Marcus också.
Han körde 2 hästar under kvällen. Båda fick pengar.
Barack blev 4-a och Tamil Image tog en seger med 25.000 kr i 1:apris. Ägare är Ulf  Lindqvist.
Marcus fortsätter att plocka segrar så här på slutet av 2013. Hans kuskstatistik ser ut så här:

Antal starter: 207
15 1:a platser
19 2:a platser
17 3:e platser
Detta ger en seger-% på 7 och inkörda pengar blir 768 815 kr.
Vad månde bliva när året är slut (och Jo Jo hittat formen)?
PS
I dag blev det en 5:eplats på Bjerke för Jo Jo's kompis Den Där Sandra (2.500 NKr) och en 4:eplats för Fairy (3.000 NKr).
I morgon åker han återigen till Bjerke med Lotsa (som jag tror att han nyss fått i träning).
Vi håller tummarna.
Nu önskar jag alla en god natts sömn
Ha det.
Lennart

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar