måndag 10 mars 2014

På besök hos Jo Jo

Efter mitt förra inlägg kommer jag nedan lite mer in på
träningsupplägget för Jo Jo.
Men först en liten fråga? Vad heter hästen på bilden?

 
Det är henne jag har några bilder på som kanske kan vara av intresse


Och vad är då detta???
Jo det är ett rullande band där hästarna bl.a. kan gå för att värma upp sig före ett jobb på banan.
Det sparar ju tid då man direkt efter man kört ut på träningsbanan kan börja jobbet.


Efter uppvärminingen på rullbandet har Isabell här sadlat' Jo Jo och gör sig själv redo för dagens sandbanejobb.


Mont'e-sadlarna är inte direkt några Westernsadlar.
Den viktigaste delen är väl stigbyglarna. Ryttarna står ju hela tiden under loppet i dessa
(hur orkar de??).

Här är Jo Jo och Isabell ute på sandbanan i lugnt tempo.


Här går det betydligt fortare.

Samma här. I bakgrunden ser ni Marcus och Henke som kör sina hästar på rakbanan.
Som en liten summering vill jag bara säga att jag tyckte att Jo Jo var på ett strålande humör, pigg och alert och visade samtidigt att hon har verkligen ett riktigt GÅÅ i sig
Alla foton: Lennart Jansson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar